My Cart:

0 item(s) - kr 0,00
Du har ingen varer i handlekurven.
Ring oss på: (+47) 23 22 99 65

Kjøpsbetingelser

1.Kjøp

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Hotshop har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av Hotshops database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med Hotshop korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

Hotshop inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter eller tjenester gjennom hotshop.no godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom hotshop.no forblir Hotshops eiendom til de blir betalt. 

2. Pris og betaling

2.1 Pris

Priser angis inklusive moms Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Hotshop ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen. Fraktkostnad kommer i tillegg dersom ikke annet er angitt.

2.2 Tilbakebetaling

Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kort du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

2.3 Betalingsmåte

Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:
Bank/Kredittkort - For deg som har VISA eller Mastercard, dog ikke kredittkort som er utstedt av en ikke nordisk bank. Du fyller i kortnummeret og kortets utløpstid. Pengene reserveres fra kontoen når du registrerer din bestilling, og belastes først ved levering. Vi benytter oss av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av VISA og Mastercard for betalinger over Internett. Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.

Klarna-Faktura - Sammen med Klarna tilbyr vi å handle på faktura. Administrasjonsgebyr på kr. 45,-.

Delbetaling - Sammen med Klarna tilbyr vi muligheten til å dele opp betalingen. Du kan velge å delbetale rentefritt i opp til 12 måneder eller velge en lengre tid med lav rente. Velger du å betale direkte, er det kun administrasjonsgebyr på kr. 45,- som blir ekstra

Sikkerhet ved betaling til Hotshop - Vi er nøye med å tilby sikre og trygge betalingsalternativer. Ved spørsmål om sikkerhet eller om du vil vite mer om våre betalingsalternativer, kan du kontakte vår kundeservice på tlf. nr: 23 22 99 65 eller kontakte din bank.

3.Levering

3.1 Leveringstid

Raskeste leveringstid er 2-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Informasjon om leveringstid finnes mer detaljert under rubrikken ”Lagerstatus” på våre Internett-sider. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

3.2 Leveringsmåte

Fraktkostnad for ekspress levering vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse.

Brev - Ordre med liten vekt og volum kan leveres som brev. Brevene leveres rett til mottakers postkasse. OBS! Velger du brev som fraktmetode kan du ikke betale mot postoppkrav.

Servicepakke - Bestillinger som veier inntil 35 kg eller ikke overstiger maks lengde: 240 cm eller Lengde omkrets maks 360 cm, kan bestilles etter leveringsmåten ”Servicepakke”. Det innebærer at leveransen ankommer ditt nærmeste Postkontor. Det kan være f.eks. en lokal Rimi butikk i ditt nærmiljø. Melding om ankommet pakke sendes mottakerens postadresse. Pakken hentes hos Postkontoret/Post i Butikk, eller kjøres ut via Landpostbud.

Hvis du ønsker mer informasjon om din forsendelse kan du kontakte Posten på telefonnummer: 22024600

3.3 Leveranseforsinkelse

Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.4 Erstatningsvare

Om noen av artiklene du har bestilt ikke finnes på lager, sender vi i noen tilfeller en likeverdig erstatningsvare. Du har da full returrett, og får pengene tilbake for både vare og frakt om du ikke er fornøyd. Ved retur kontakter du Hotshop Kundeservice på tlf. 23 22 99 65 for å få tilsendt en returfraktseddel.

3.5 Transportrisikoen

Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Hotshop besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi på Hotshop til å kostnadsfritt ordne feilen.

3.6 Transportskader/Feilekspedering

Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til Hotshops kundeservice umiddelbart (telefon 23 22 99 65eller e-post kundeservice@hotshop.no). Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss på kundeservice@hotshop.no. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på kundeservice@hotshop.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til Hotshops Kundeservice (telefon 23 22 99 65, e-post kundeservice@hotshop.no). Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på kundeservice@hotshop.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Produkter du har fått som Pall på døren melder du kun inn til oss med bilder av produktet og emballasjen, innen 3 dager fra mottak.

Et produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller betaler tilbake pengene samt fraktkostnaden. Har du bestilt flere varer enn den returnerte, betaler vi ikke hele fraktkostnaden.

Når Hotshop sender en pakke til deg står Hotshop for risikoen. Ved retur til Hotshop står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.

3.7 Del ordre

Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

3.8 Ordrer som ikke hentes

Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg kr. 250,- for våre kostnader.

4.Garanti

4.1 Garantiens lengde


Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter fakturadato, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se over for mer informasjon om reklamasjon. Alle eventuelle garantier gitt av produsenter eller leverandører gjelder i Norge.

Forbruksvarer og tilbehør som f.eks. flashminne, batteri og ladere følger leverandørens garanti, som kan være kortere enn et år. Vi gir ingen garanti på DVD eller Blu-ray, men du har selvfølgelig bytterett for defekter i mediet.

4.2 Garantiens omfang

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden. Når det gjelder f. eks. håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter faktureres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Hotshop.

4.3 Undersøkelse

Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger ett av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Vi har valgt ut våre samarbeidspartnere med omtanke og tilbyr riksdekkende service for å gi deg som kunde førsteklasses garantibetingelser. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått p.g.a. uaktsomhet etc) har Hotshop eller serviceverkstedet rett til å fakturere kostnad for undersøkelse.

4.4 Utnyttelse av garantien

Din garantiseddel finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ta godt vare på dokumentet, da det et praktiskt dokument å ha dersom du skal benytte deg av din garanti eller angrerett.

5. Angrerett i 14 dager

5.1 Allment

I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om Angrerettsloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Angrefristskjema og informasjon om angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling.

Hvordan får jeg bruke produktet?
For å kunne angre ditt kjøp får du kun bruke produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme om du er fornøyd med det. Du har lov til å prøve varen forsiktig, men den må ikke være tatt i bruk eller skadet. Du får selvsagt åpne produktemballasjen om det behøves for at du skal kunne undersøke produktet.

Velger du å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Du står selv for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på at du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres komplett. Det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

<NB!Angreretten gjelder ikke for intim- og hygieneprodukter dersom du har tatt i bruk produktet eller brutt emballasjen. Ved kjøp av dildo, vibrator eller lignende anbefaler vi at du leser nøye på produktarket til varen inne på nettsiden vår. Vi videreselger ikke returnerte produkter, du kan derfor være helt trygg på at produktet du mottar ikke har vært testet/brukt.

Hotshop forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Hotshop tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Slik returnerer du en vare:

Gi så raskt som mulig beskjed til oss på e-post eller tlf. om at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Print og fyll ut angrefristskjema som finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg en bedre og raskere service.

Om din returpakke ligger innenfor grensen for ”Servicepakke” kan du poste den via ditt postkontor eller Post i Butikk.

Om pakken du skal returnere ligger utenfor grensen for ”Servicepakke” skal du kontakte vårt Kundesenter på tlf. 23 22 99 65. Dette for å bestille en opphenting av pakken hjemme hos deg. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss. 

Send alltid returen som Verdipost eller Rekommandert Post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Hotshop til deg som kunde tilbakebetales.

5.2 Unntak

Angreretten gjelder ikke dersom:
Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake, eller som raskt forringes fysisk eller blir for gammel. 

Forseglingen er brutt på lyd- eller bildeinnspillinger, f.eks. DVD-filmer, eller et forseglet dataprogram.

Angrerett og åpent kjøp i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.

6.Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel, eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ønsker du å benytte deg av angrefristen må du selv stå for transporten tilbake til oss. Kontakt oss før du returnerer en vare.

8. Miljøansvar

Hotshop tar produsentansvar i henhold til forskriften fra 16. mars 1998 om kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE forskriften) gjennom vårt samarbeid med El-Retur. Dette betyr at du kostnadsfritt kan levere inn ditt kasserte produkt for miljømessig resirkulering hos din kommunes innsamlingsplass.

9. Konfidensialitet og sikkerhet Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via telefon og e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

Hotshop deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttips til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår oss.

Cookies - En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.hotshop.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi benytter oss av begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren. Du kan også bestille via telefon mot postoppkrav.

NB! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

10. Øvrig

Klager eller ros vedrørende Hotshops tjenester eller produkter kan meddeles Hotshops kundeservice på telefon 23 22 99 65 eller e-post kundeservice@hotshop.no. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. Hotshop følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.

11. Kontakt

Hotshop
Københavngata 18

0566 Oslo

Norge

Ved spørsmål kontaktes Hotshops kundeservice på telefon: 23 22 99 65 eller e-post kundeservice@hotshop.no

Follow us:

© Healtylife AS. All Rights Reserved | Dælenenggata 36 - 0567 Oslo | Tlf: 23 22 99 65